sobota, 25 czerwca 2016

#Górki fordońskie


Zapewne wielu z Was nigdy nie słyszało o takim miejscu. Górki te znajdują się w moim rodzinnym mieście- Bydgoszczy w Kujawsko -Pomorskim (jeśli mogę to ująć w ogółu, bo nie do końca w samej Bydgoszczy). Jako dzieciak często przebywałam w tych rejonach, lecz z biegiem czasu, przybywającymi zajęciami, dojrzewaniem, nie znajdywałam czasu na odwiedzenie tego dość pięknego rejonu, pomimo tego, że centralny punkt docelowy (pomnik) na tzw. 1)*''Dolinie Śmierci'' mieści się ok. 10 min pieszo ode mnie. Z najwyższych wzniesień można obejrzeć spory kawałek Bydgoszczy, a wierzcie mi, jest na czym zawiesić swoje oko, widoki są świetne :)


*Dolina śmiercimiejsce masowego mordu i jednocześnie grobu mieszkańców Bydgoszczy i okolic wymordowanych jesienią 1939 r. przez członków pomorskiego oddziału Selbstschutzu oraz SS-manów z oddziału Einsatzkommando 16. Fordońska „Dolina Śmierci” jest największą zbiorową mogiłą na terenie Bydgoszczy, a zarazem stanowi najbardziej znany symbol martyrologii mieszkańców miasta.
Zbocze Fordońskie– mikroregion fizycznogeograficzny (314.731) w północnej Polsce, w gminach: Bydgoszcz, Osielsko, Dobrcz, Pruszcz i Świecie stanowiący południową i wschodnią granicę Wysoczyzny ŚwieckiejZbocze Fordońskie obejmuje fragment północnej strefy krawędziowej Pradoliny Toruńsko- Eberswaldzkiej oraz zachodniego zbocza Doliny Dolnej Wisły
Jest najbardziej zróżnicowanym ekologicznie utworem natury na terenie Bydgoszczy i jednym z ciekawszych w regionie kujawsko-pomorskim.

Przedwczoraj po pracy pogoda zachęciła mnie do spaceru z moim chłopakiem. Stwierdziłam, że dobrą okazją byłoby pokazanie mu chociażby częściowo tego pięknego, zarazem może dla niektórych specyficznego i smutnego miejsca, o którym kilka razy słyszał i chciał się do Niego udać.
Chcąc upamiętnić Nasze wyjście, zaopatrzyłam się w aparat fotograficzny i ruszyliśmy na podbój świata :) Szczerze powiem Wam i muszę z czystym sumieniem przyznać, że gdy nie było Nas w danym miejscu przez bardzo spory okres czasu, przychodząc tam ponownie, wracają Nam spore wspomnienia, których chyba nigdy się nie zapomina. Powracając do tematu aparatu fotograficznego.. uznałam, że dobrą okazją będzie zrobienie małej amatorskiej sesji zdjęciowej w moim wykonaniu i również z moim udziałem, tym bardziej, że sesji, nie miałam robionej już baaaaardzo dłuuugi okres, nigdy nie było na to czasu.


ZDJĘCIE ROBIONE APARATEM SAMSUNG NX300




























___________________________________________________________________

Jeśli spodobał Wam się post/zdjęcia, zostawcie coś po sobie lub zaobserwujcie, aby być na bieżąco :) Na pewno doda mi to trochę pewności siebie i zmotywuje do dalszej pracy :)



________________________________________________________________

Narzutka- Emkabutik
Czarne ramiączka- Promees




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz